زردآلو خشک چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است ، زردآلو خشک پس از کم آب شدن ، یک شکل خشک شده میوه زردآلو است .

زردآلو تازه منبع خوبی از مواد مغذی است ، اما با کمبود آب بدن ، برخی از مواد مغذی دیگر غلظت بیشتری پیدا می کنند.

همانطور که در مورد بیشتر میوه های خشک صادق است ، آنها از نظر وزن ارزش غذایی بیشتری نسبت به انواع تازه دارند.

 

 

زردآلو خشک

 

تغذیه زردآلو خشک
ترکیب غذایی زردآلو خشک شامل حدود 2 گرم فیبر در یک وعده 30 گرم است.

همچنین 1 گرم پروتئین و مقدار ناچیز چربی وجود دارد.

اشکال خشک این میوه نسبت به نوع تازه ویتامین C کمتری دارد ، اما مقادیر زیادی کلسیم ، آهن ، پتاسیم ، منیزیم و ویتامین E وجود دارد .

همچنین مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان و کاروتنوئید در این میوه خشک وجود دارد. در هر وعده ، فقط حدود 70 کالری وجود دارد که بیشتر آنها از قندهای طبیعی است.

مزایای زردآلو خشک

بهترین مزایای زردآلو خشک برای سلامتی شامل توانایی آن در بهبود:

  • سلامت پوست
  • تقویت بینایی 
  • تسکین سیستم تنفسی 
  • کمک به تراکم استخوان از جمله موارد دیگر است.

مراقبت از پوست

زردآلو خشک برای خنثی سازی رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو بسیار عالی است.

این می تواند به کاهش چین و چروک پوست کمک کند و روند پیری را کندتر کند ،

در عین حال خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و اسکارها و لکه های پیری را به حداقل می رساند .

بینایی

  کاروتنوئیدها ی موجود در آن برای بهبود بینایی شما کاملاً شناخته شده هستند ، زیرا می توانند استرس اکسیداتیو را در شبکیه چشم کاهش دهند.

این می تواند احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد و همچنین با افزایش سن از تحلیل رفتن ماکولا جلوگیری کند.

دستگاه تنفسی 

بسیاری از عناصر گیاهی موجود در زردآلو خشک شده و خواص آن اینکه می توانند به سرکوب التهاب در گلو و سینوس ها کمک کنند ، که می تواند سلامت کلی تنفسی را بهبود بخشد ، در حالی که محتوای ویتامین C باعث تحریک سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت اساسی می شود .

یبوست

از زردآلو خشک شده و خواص آن اینکه سرشار از فیبر است.

با تحریک حرکت پریستالتیک ، حرکات روده شما را تنظیم می کند.

آنها همچنین کارایی جذب مواد مغذی را بهبود بخشیده و عملکرد ایمنی بدن را در روده تقویت می کنند.

رشد عضله

اگرچه سطح پروتئین در این میوه های خشک زیاد نیست ، اما با داشتن تقریباً 1 گرم پروتئین در هر وعده ، می تواند یک افزایش سالم در مصرف پروتئین کلی شما باشد.

شما می توانید مشخصات زردآلو خشک شده و خواص آن به همراه سایر مشخصات برند کیوان را در اینجا ببینید.

زردآلو خشک

 

دیدگاهتان را بنویسید